Pengikut comel saya :)

Link Exchange HERE !

Kerana DIa , Engkau Korbankan . . .

Hello hello , assalamualaikum . 
 Cikk Delaila kali ni rasa terpanggil untuk meluahkan dan terasa ingin ingatkan
kaum kaum kita hari ni . 
Tak kira laki ke , pompuan ke , pondan ke, tapi ini khas jugak untuk kaum perempuan kat sana.
Bukan mau kepoh ok , tapi ini adalah salah satu tanggungjawab Cikk untuk nasihat umat sesama manusia , dan secara spontan jugak dapat sedarkan diri Cikk yg pendek ini.

Apa yang Cikk tgk keadaan sekeliling , 50 percent kaum kita selalu merasa tak takut nak lakukan kesalahan .
Tak percaya? Heyy , percayalahhhhh *ala siti 

Dunia ni sgt kecil sbnrnya , mmg senang senang kaum macam kita ni senang
dipijak ,dimarah suka hati.Opss , Cikk lupa nk bgtw , bukan semua lelaki ok ? Cikk da bgtw , so jgn nak hentam kromo pada Cikk sgt .
 Sebab apa? Mari Cikk listkan serba sikit ye :

kerana dia segalaanya untuk ko , engkau korbankan maruah diri , heyy , ingat lelaki suka ke kau? lelaki suka kau sbb hotstuff kau amat menarik nafsu dia untuk rembatkan "harga" kita yang sedia disimpan untuk bakal suami nanti.

kerana dia cinta sejatimu kononnya, engkau korbankan nyawa terjun bangunan Eiffel Tower sbb kau ingat kalau ko mati , cinta tu dihargai oleh dia ,padahal dia tak rasa apa pun.

kerana dia HENSEM ,engkau korbankan mak bapak ko,  ko snggup kena pukul , kna raba sbb dia hensem macam Robert Pattison , ada peluang nak show-off kat member yg balak ko hensem,
kalau dia kaya , lg senang ko tak ngaku kat mak bapak ko yg ko tu anak sbb balak lagi kaya nak sara hidup ko, plss la , mak bapak kita mampu sara sbnarnya , cuma perlukan sedikit masa untuk cari duit untuk kita , kita je buta menilai.

kerana dia ahli poltik , engkau korbankan malu ko untuk naik populariti dunia korang, sanggup turun ke jalan raya , berarak ramai ramai , sampai menyusahkan rakyat nak cari rezeki ,ini bukan negara luar .  bak kata Fynn Jamal :





kerana dia artis , engkau sanggup korbankn masa pergi tengok konsert dia yang menggila tu ,snaggup ponteng sekolah smpai lupa masa depan dan solat . Selalu bab konsert nila anak melayu paling syok pergi. Aku tak bidas anak melayu ok tapi ni la hakikatnya .



So , kita sepatutnya la kan fikir btul betul bila kita nak melakukan sesuatu perkara tu . 
Apa yang kita buat , malaikat maut sentiasa catat dan melihat perlakuan kita untuk dia menarik nyawa kita nanti . so fikirkanlah . :) 

Cikk ingin menyusun 10 jari kecik ini sekiranyaa apaa yg Cikk tulis ini adalah salah .
Semua org salah , tiada yang lebih betul . 
Yang betul hanya Yang Maha Esa saja tau.

Sekiannn . :) 



No comments:

Post a Comment