Pengikut comel saya :)

Link Exchange HERE !


SPM Bukan Mainan !

Assalamualaikum wahai my cute readers and silents readers !

Sedr tak sedar , sudah setahun sebelas bulan laila meninggalkan zaman high school yang penuh pahit dan manis . Alangkh baiknya kalau laila ada kuasa untuk  memutarkan semula waktu itu supya laila boleh mencapai keputusan yang gempak dalam SPM tapi apa nak buat , semuanya sudah tertulis bahawa laila cuma pemegang SPM yang cukup cukup makan sahaja . Ya , tak dinafikan laila dulu suka main main jugak. Tapi mengenangkn harapan parents laila inginkan yang terbaik buat msa depan laila , laila gagahkan diri untuk beljr jugak walaupun ada subjek yng buat laila tak suka iaitu Matematik! Endingnya , subjek yang kita benci  jadi kurang berjaya. Haha , menyesal pun tak guna dah !



Buat junior laila yang hadapi SPM this 14november  , memang ni tribute khas untuk korang semua . Hehe bukan nak perli korang ke apa ye , tapi ingatlah semua junior yng beranak tahun 1994 ini , SPM ni ibarat perancangan kehidupn kita sebenarny. Ia bakal menguju and mencorak kehidupan selepas kita sudah tamat high school . Laila percaya , if betul nak berjaya , diri sendiri tu perlu ubah , Iyalah , diri sendiri pun mencerminkan gaya kehidupan akan kita corakkan selepas tamat SPM nanti . Laila pasti junior 1994 mesti bakal menyesal atau gembira apabila mengetahui keputusannya nanti . Jadi , penuhkan masa dengan baca buku , at least lepas habis SPM tak perlu merungut nak hafal macam macam formula .  Anggap ni
 peperangan , jadi bila nak berperang , kenalah ada strategi yang unik dan gempak untuk menang kan ? So  laila wish good luck to my Junior 1994 untuk SPM 2011 okey. :



Yang beragama islam , buat solat hajat dan solat lima waktu setiap hari . Percayalah , itu juga salah satu usaha murni untuk berjaya selepas kita berusaha keras untuk menghadapi SPM nanti . 



Ingat , perang hanya akan tamat bila dah dapat slip keputusan SPM tu ! Jadi , mulakan sekarang sebelum peperangan berlangsung ! Nah , this song ni macam salah satu alat peperangan untuk laila hadapi SPM dulu. Enjoy. . 


No comments:

Post a Comment