Pengikut comel saya :)

Link Exchange HERE !


Review : Bini-Biniku Gangster

Salam sayang wahai pembaca setia blog saya . Firstly , sebelum saya review filem ini , saya nak ucap berbillion terima kasih sebab sudi baca blog saya serba superb blue simple ini . Tak sangka dah sampai 100 lebih pengikut setia saya di blog saya ni . Thank you very much . :)

Okey , berbalik pada dunia kaki wayang , saya sempat lagi menonton filem lakonan pujangga hidup ke da saya , tak lain bukan Shaheizy Sam ! Ayokkk , terCURANG kat dia . Ehehehe , dia curang dengan Megan Fox takpe pulak . Balas balik la , hahaha . Takdela , main main je , karang kena goreng lak ! Hehe .

Alahai , terlebih sudah , kesian Shaheizy Sam , nak tunggu peminat setia komen filem dia ni . Hekhek . 
Okeyy , Bini-Biniku Gangster bukanlah parodi dari filem Inggeris "My Wife Is Gangster" . Tidak sama sekali . 
Penuh satu panggung . Iyelah , trailer dia un sangat menarik perhatian kan ?




Filem Bini-Biniku Gangster yang turut dibintangi Intan Ladyana sebagai Reana dan Yana Samsuddin sebagai Manja . Pengarah Bob Hashim berjaya memberi sentuhan terbaik mengarah filem ini.

Yana Samsuddin , dia saya tabik habis , memang menjadi watak dia !
Intan Ladyana, okey sahaja .
Shaheizy Sam , sangat berbakat . Komedi memang serasi dengan dia .
Boy Iman dan Zul Suphian paling saya suka .
Tak pernah tengok gangster yang betul smart bahasa carut dia . Krohkhh Krokhhh paling suka . kehkeh .
Good la , tapis ayat carut . Hehe .
Kalau sesetengah filem lebih kurang camni , bahasa kasar gila !
Tapi yang ni lain . Kasar tapi bertapis .
Tapi sayang .... Kenapa scene last kat trailer tu seolah olah menyelitkan unsur 18sx ? Maaflah , walaupun scene tu memang gegar ketawa satu panggung , saya rasa tak senang jugak . Siapa rasa macam tu ? Takpe , kalau kata tak setuju tak kisah . :)
Rating ?

8/10 !

Nasihat saya pada penggemar filem Korea "My Wife Is Gangster"  , saya pun minat korea , tapi sila tengok dulu ye . Baru menilai . Let's support Malaysia's Film Okey ! :)

Dan saya akan tunggu filem ini keluar . Nak tau filem apa? Tengok video di bawah . Enjoy !


No comments:

Post a Comment