Pengikut comel saya :)

Link Exchange HERE !


Novel : Lelaki Seperti Aku

Sekeping gambar seorarng jejaka terus ditatap dengan penuh harapan . Rania terus mengeluh . Rania ligat memikirkn kaedah untuk menambat hati jejaka pujaannya sejak dari sekolah menengah lagi . Sudah berjuta kali cuba menarik perhatian dia tetapi masih tidk dapat sebarang respon . Sudahlah tampan , badan pun seksi. Memang taste aku lah , guman Rania . Rania terus teringat insiden yang masih sukar dilupakan semasa cuba meluahkan perasaan terhadap Kairil , jejaka yang sudah berjaya di hatinya .


" Tolonglah jangan kacau aku lagi , kau tak ada orang lain ke ? " luah Kairil geram.
" I betul betul suka you . Please , satu chance je ? " senyum Rania . 
Kairil hanya memandang wajah Rania . Cantik tapi gila , aku jugak yang dia nak , getus hati Kairil . 
"I serious , I jadi girlfriend nombor dua pun tak apa. " luah Rania tanp rasa bersalah .
Kairil mengaru kepalanya yaang tidak gatal , memikirkan cara untuk membuat Rania memahami dirinya sudah dimiliki Syafika , gadis yang dicintainya sejak setahun lalu .
"Eh kau ingat poligami ke ? Eh aku dah ada dia ! Ops , bukan kau , Syafika okey ! " kata Kairil sambil menunjukkan gambar Syfika yng ad di dalam dompetnya .
Rania hanya terpaku melihat gambar Syafika. Lebih cantik darinya..
"Ha ,  ingat wahai baby sayang , aku dah ada Syafika ! " kata Kairil sambil tersenyum dan terus meninggalkan Rania . Rania terus terdiam seribu bahasa .


TOK TOK !

Rania terkejut . "Adui , baru nak feeling ... " marah Rania .
"Niaaa , Nazril datang ! Keluar cepat , tak baik biarkn dia . " kata Mak Timah , ibu Rania .
"Oh tidak , si budak nerd !" guman Rania sendiri. Rania terus keluar dan melihat Nazril tersengih macam penyu. Rania hanya mencebik .
" Saya nak suprise awak sikit , Jom keluar? " ajak Nazril sambil menghulurkan sejambak bunga mawar.
Rania melihat bunga yang dihulurkan Nazril.
"Macam kenal aje...."Rania pantas berjalan ke hadapan rumahnya untuk megenal pasti bunga yang Nazril tunjukkan itu .Apabila Rania melihat bunga mawar di hadapan rumahnya seperti baru dipetik , Rania terus menjeling ke arah Nazril . Nazril hanya tersenyum .
"Kau,,,,,,Pergi letak balik bunga tu !! Habis pokok aku kau rembat ! " Rania terus berlari ke arah Nazril.
Nazril hanya ketawa.
"Buat macm ni baru awak nak sayang saya kan " guman Nazril sendirian sambil berlari .



Kairil terus leka menonton siri telenovela di kaca televisyen . Puan Arisa hanya menggeleng melihat kelakuan Kairil .
"Kai , hangpa tak reti ke nak cari keja ? "
"Graduan menganggur macam ni la mak . " seloroh Kairil tanpa memandan Puan Arisa.
"Hangpa ni kan !" Puan Marissa terus ke arah Kairil dan mengetuk kepala Kairil .
"Mak , sakit la ! Kenapa ketuk pakai kuali mak ? Habis rambut Kai hitam karat !" geram Kairil sambil menggosok rambutnya , ahhhh habis rambut aku !
"Sebab otak hang sama karat degan kuali ni ! Jangan lah memilih sangat kerja . Memang hang menghabiskan duit mak ! Kalau duit mak tinggal seringgit pun, hang rembat ! Mak suruh kau nikah dengan Rania hang tak mau ! " marah Puan Arisa.
"Mak , tak kesian ke kalau anak mak kena nikah dengan orang gila ? Kalau cucu mak pun gila macam
mana ? Haaa cuba cerita sikit" jawab Kairil.
"Eeee, Rania tu anak Tan Sri , Cantik !"
"Tapi... Syafika pun cantik mak , anak Datuk dan ..."
"Ahh , Rania tu berjuta aset dia nak dibandingkan Syafika kau. " pintas Puan Arisa.
Puan Arisa terus berlalu meninggalkan Kairil yang terpinga pinga . Apa harus aku buat ? Jumpa Rania? Kairil terus bermonolong sendirian . 

*****************************************************************************


Rania hanya mendiamkan diri . Memikirkan kata kata Kairil sejak insiden itu terjadi.. Sudah acap kali dia meluahkan hasrat hati , tapi tetap dipandang sepi . Tidak pernah mendapat teman lelaki dalam sejarah hidupnya. Kairil menjadi cinta pertamanya . Tapi cinta tak berbalas . Siapalah aku ni kan ? guman Rania sendirian . Tak pernah dia melukakan hati Kairil . Semakin dia memikirkan , semakin kabut akal fikiran . Baru sahaja Rania ingin berbaring , dia dikejutkan dengan kelibat Kairil di hadapan pintu biliknya . Rania pantas menarik selimut dan membalut satu badan . Kairil hanya tersenyum melihat aksi Rania yang begitu mencuit hati.
"You tak nak jumpa pulak ? Selalu nak je? " soal Kairil . 
"You gila apa masuk suka hati je?!" marah Rania. Kalau mak nampak , mati aku !
"Alahai , Nak cakap something ni . Tapi you macam tu pulak." 
Rania membuka sedikit selimut , memandang wajah Kairil . Mimpi ke aku ? Guman Rania .
"Macam ni...." Kairil terus melangkah ke arah Rania .


#Wait for next episode :) tata <3



No comments:

Post a Comment