Pengikut comel saya :)

Link Exchange HERE !

Kisah Keluarga Agak Merana

Ini ialah kisah satu keluarga agak merana hidupnya . Si bapa selalu sibuk , ibunya entah hilang kemana . Si anak , kecil lagi dah boleh bersekolah . Masuk darjah 2 dah tapi perangai mengalahkan orang dewasa . Aku kenal mereka , hidup memang tak bahagia . Kasihan ya ? 

Satu hari , aku pergi ke sekolah si anak kecil tu sebab nak hantar sambal tempe , heyy cikgu sekolah tu gila tempe , hari hari oder kat aku . Masa nak masuk ke satu kelas ni ,  tiba tiba aku nampak si anak kecik dgn bapa dia . Hensem bapa dia macam Harry Styles . Astaghfirullahalazim , mata jaga wahai Laila ! -.-

Si anak kecil tu berkata " Ayah tak mahu masuk kelas ! Benci math ! "
Si bapa hanya menggeleng dah berkata dengan penuh lemah lembut "Ishh ayah kena pergi disko jugak ni , semua nak ayah menyanyi and gelek ! Masuk je la" 
Haihh hensem tapi ..... cari je lain ye Laila . Si ayah tu terus tarik anak dia , kebetulan pun aku nak masuk dalam kelas tu , semua terkedu tiba tiba main masuk je . Semua pandang anak kecil tu . *krikk krikk*

Seorang murid bersuara "Dudukla .... ni masa math" kata si murid itu. Cikgu wanita yang cantik macam Izara Aishah pun pergi kat dia dan beri buku ringkasan matematik . Entah mana silapnya , si anak kecil tu terus menjerit jerit macam tak dapat Pizza Hut seminggu . "Tak nak tak nak !!

Si anak kecil tu terus membantah dan membantah .Tiba tiba aku pula rasa geram . 
"Dik , akak teman ye?Belajar cepat." aku mula bersuara dengan lemah lembut mengalahkan Puteri Gunung Ledang . Si anak kecil tu memandang aku dan terus berkata 
"Macam sial je" sambil berpaling muka. 
Aku rasa nak je fire budak ni , tak padan dengan kecik! Entah macam mana , aku bagi sambal tempe tu dekat Cikgu cun tu . Sempat ingatkan sebelum Cikgu cun tu bukak bekas "Cikgu , ingat sikit baru pukul 10 pagi , bulan puasa ni Cikgu " Cikgu cun tersembur air masak yang dia minum tu...Hehehehe .... 

Aku memandang si anak kecil tu .... dia pandang aku balik , Tiba tiba dia cakap... 
"Muka cam gampang mintak penampar
Dengan penuh rasa tak hormat , aku penampar dia , jatuh mencium lantai kotor yang agaknya tak di mop tu . Dia memandang aku ala ala Ju-On , terus dia berdiri dan mengambil batu besar gedabak entah dari mana.Terus aku bukak langah seribu , heyy mati aku !
Dia pulak ,terus kejar aku dengan batu besar tu... Bila aku dh penat,terjatuh pulak kan... dia pun dengan muka evil dia , terus angkat batu besar tu dan ......

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.





HAIH , berpeluh badan aku ! Tak sempat dia nak bunuh aku . Tengok-tengok dah pukul 1 petang . Haa membangkong lagi kau Laila ! 

HEHEHEEHHE , sorry korang , hiburan semata mata . Kbai . *lari*

No comments:

Post a Comment