Pengikut comel saya :)

Link Exchange HERE !

Cinta Itu Subjektif

Assalmualaikum wahai my lovely readers and silent readers ! :)

Madah cinta bagai seorang sasterawan negara sering menjdi igaun couple couple seMalaysia ini . Ya, ungkapn cinta sering bermain di bibir , sebagai tanda kasih sayang kita terhadap si dia . Ewahhh , laila pulak yang bermadah ! Ya , itu hakikat sebenar kehidupan di sekeliling kita . Bohonglah kalau cakap kita ni rock sangat tapi sebenarnya dalam hati tetap ada bunga yang hadir untuk mengisi hati kita . So memang tak hairan kalau jiwa rock pun tetap tahu nak berpuitis macam  Romeo & Juliet , Kalau jiwa rock tak reti berjiwang , menipu la tu  Tak baik tipu . Muehehehe . =D 

Okey , nak ungkap kta cinta ni bukan senang ye . Yang penting kena ikhlas tutur tu . Jangan habis madu tu , terus dibuang . Nak bermadah pun pakai akal ye , kalau bermadah benda tak elok , memang makan tangan di pipimu la jawabnya ye . Madahan cinta ni ibarat kita nak cuba jawab solan subjektif . Ingat senang nak layan soalan subjektif ? Soalan subjektif memerlukn jawapan yang tepat dan disenangi orang . Sama la macam bila kita laju je ucapkan kat cinta kat si dia , kita kena cakap dengan tepat dan buat si dia selesa dengan kita . Ingat , kalau nak pass , ayat  biar elok sikit . Ayat kita ungkapkan nanti harus ditepati . Maknanya bila kita dah ungkapkan ayat tu , kena buat betul betul . Jangan menanam tebu di tepi bibir je . :)

Sebab itu bila kt betul betul suka si dia , kita ken tu risiko bercouple ni . Sebab apa? Selalu bila dah break je , kata kata cinta kita dahulu tu ke mana ? Bila bersama dengan orang 
lain , madahan cinta sering kita taburkan pada si dia terdahulu , beri pda si dia yang baru pulak .Sebab itu laila katakan CINTA itu SUBJEKTIF . Sukar untuk merebut cinta itu sebenarnya . Macam mana nak buat ungkapan cinta kita tu kekal abadi di hati si dia ? Jawapannya pda gambr di bwh ini : 


So , saya rasa kita tak salah juga mencari , tapi lihatlah akhlaknya , lihatlah jika dialah sesuai menjadi pemaisuri untuk membimbing anak anak / putera yang membawa kita ke syurga :) 
Insya - Allah , Allah berkati cinta yang kita impikan kalau kita tahu mencari cinta dengan penuh keikhlasan .
Salam sayang dari saya yang pendek ini . =D



No comments:

Post a Comment