Pengikut comel saya :)

Link Exchange HERE !


Percayalah , Mereka Akan Berubah Jua

Hello , peeps !

Kali ini aku akan bukak cerita pasal dunia DUA ALAM .

Korang tau maksudnya ? Dunia dua alam ni , mksudnya dunia yg melanggar hukum alam yg telah Tuhan ciptakan such as Gay , Lesbians , Pengkid , Pondan and etc .

Tapi apa aku nak tegaskan ialah sikap sesetengah org yg benci sgt kaum dua alam ni.
Mmg mereke berdosa kan, tapi sedar tak kita sbnrnya lagi berdosa sbb hina manusia sesama manusia?Never think mcm tu kan? Haa , tu yg terlepas pandang . Sbb tu lagi la ramai kaum dua alam ni makin berleluasa selain dr faktor kehidupan silam kaum duam alam ni jadi macam ni.


Aku ada jumpa satu page ini di Facebook yg membela kaum dua alam ni. Yeah, aku tau
ada yg takkan suka apa aku bebelkan ni , tapi ni lah kebenaran . Mmg la salah kan jadi kaum dua alam ni sbb ia sgt salah disisi agama islam dan ia menglanggar hukum alam yg Tuhan ciptakan, tapi pernahkah kita tegur org tu secara lembut ,tegas bukan secara marah , caci maki , carut kat kaum ni. Selalunya apa aku nampak sesetengahnya suka sgt selamba je maki kaum ni secara sengaja.

*I say SESETENGAH ye , tak semua .


Yeah yeah , aku tau , korang kata kna tegas nak tegur tapi tu bukan caranya ok !
Sepatutnya kna lembut tapi tegas . Maksudnya , bahasa tu sopan tetapi bahasa tu harus ada makna mendalam ye .


Mmg kita tak tau apa yg menyebabkan individu tu jadi macam tu kan ,kaum dua alam ni kan sure akan kata xdapat nak melwan sifat macam tu sbb semulajadi or bla bla bla .Mmg betul kita ni manusia yg masih lemah sebenarnya , ssh nak ubah sesuatu tu jadi luar biasa .Tapii , kalau kita nak bumi ni aman tanpa individu macam ni, kita kna nasihat secara elok okey ? Bukan maki , carut . Sbb tu la lagi ssh kaum dua alam mcm tu nak berubah ke jalan yg diredhai Tuhan . Kalau kita nasihat elok-elok , selami perasaan kaum ni , dan buat taktik yg bersih utk menarik kaum ni ke jalan lurus , Insya-Allah , aku percaya , mereka akan berubah tapi secara perlahan-lahan .

Sememangnya , tak aku nafikan , kaum dua alam ni overall lebih berjaya dari kaum normal macam kita ni. Example , dkt tmpat aku ada jugak kaum dua alam ni berjaya , iaitu pondan. Dia ni buka salon . Skunk dia dah pindah cari cawangan lagi besar utk salun dia. Dia macam tu pun pk masa depan , apatah lagi kita kan ?

Ingat , sehina hina diri mereka tu pun , sbnrnya kita lagi la hina dari kaum dua alam ni.
Sudahlah kutuk , maki kaum ni , lepas tu tak dibawaknya ke jalan yg lurus , lagi biarkan dia jadi macam tu . Tak pikir ke?

Sesetengah kaum ni ada yg baik tauu , tak cari pasal , tak penah ehem ehem . Ehh ada ye , siapa kata xde , tapi yelah still salah sbb tak manfaatkan apa yg Tuhan ciptakan.
Tuhan dah cipta lelaki dan perempuan , utk berpasang-pasangan . Tapi mungkin ada sebab kaum dua alam ni jadi macam tu , tak kuat nafsu dah . Nafsu hanya pada psgan sejenis je .


If nak bumi ni indah tanpa kaum dua alam ni , cegahlah dgn lembah lembut , dan bukannya maki , carut kaum dua alam ni . Percayalah , kalau kita buat mereka lurus ke jalan allah dan mampu berubah dgn lebih baik , siapa tahu , Tuhan dah sediakan pahala berlipat ganda bagi yg berjaya mengubah haluan kaum dua alam ni ke dunia sbnr .

So , ini sahaja entry aku kali ni. Lain kali , aku akan bangkitkan cerita best lagi . Harap tak marah ok? Tugas aku hanya menegur , korang nilai la tulisan aku ni sendiri ok . Aku terima , yelah mungkinn ada fakta salah ke kan ?

Ok , cau cin cau . <3





No comments:

Post a Comment